Hoe kan het declaratiebedrag ontbreken of onjuist zijn in relatie met soort prestatie/tarief?
Als het declaratiebedrag ontbreekt of onjuist is in relatie met de soort prestatie of het tarief kan dat diverse redenen hebben. Bijvoorbeeld wanneer een patiënt voor een reguliere controle komt, maar per ongeluk wordt gedeclareerd voor een duurdere behandeling. Dit kan veroorzaakt worden door een fout in de invoer van gegevens of het niet naleven van de wettelijke declaratiebepalingen (NZa). Ook kan het gebeuren dat de gedeclareerde prestatie afwijkt van de afgegeven machtiging. Bijvoorbeeld als een behandeling uitgebreider is uitgevoerd dan oorspronkelijk gepland, zonder dat de machtiging is aangepast. Foutieve declaraties kunnen eveneens ontstaan door verschillen in de ingevoerde tarieven, waardoor het declaratiebedrag niet overeenkomt met de daadwerkelijke prestatie. Een veelvoorkomend probleem is dat er door onoplettendheid of verkeerde facturatie een onjuist bedrag wordt ingediend, wat voor financiële onzekerheid kan zorgen voor uw praktijk. Onze software helpt om deze fouten in de declaratie tijdig te detecteren en te corrigeren, zodat u niet tegen onverwachte problemen aanloopt.

